Exchange our link keh ^^

Thursday, November 1, 2012

Oh! Lelaki?


Holla semua! ^_^ hari ni nak kongsi info soal lelaki sebab ada sahabat blogger Ekin tanya, ada tips kecantikan untuk lelaki atau tak :P haha..ofcos la, Xtau :P haha (xlawak pun :P )Jom!

Perut Buncit Selepas Kahwin?
Pasti ramai tertanya-tanya kenapa perut suami mereka ke depan selepas kahwin.  Memang 90% benda ni akan terjadi kepada lelaki selepas kahwin.  Kebuncitan lelaki ini berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalu zakar semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekaligus akan mudah membuatkan perut menjadi buncit.  Faktor itu juga menyebabkan zakar lelaki yag berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang.  Namun jika hubungan kelamin tidak dilakukan dalam tempoh yang lama, perut mereka akan kembali kendur dan zakar pula akan mula mengecut.  Selalunya berlaku kepada lelaki yang dah bercerai, mereka yang lama menduda atau selalu sibuk dengan kerja sampaikan tuntutan nafkah batin diabaikan. (Menaip sambil malu2  sensitif info ni :P hihihi)

Runsing Payudara?
Perkara yang anda alami dikenali sebagai 'Gynecomastia'.  Ini mungkin petanda
masalah kesihatan dan perlu dirujuk kepada doktor.  Jika pemeriksaan dilakukan doktor mendapati anda tiada masalah hormon, iaitu tiada kekurangan hormon testosteron ( hipogonadisme ) atau tiada masalah kebakaan (Sindrom Kleinfelter), masalah anda mungkin perkara semulajadi.
Anda boleh cuba mengurangkan berat badan jika obes, sekaligus membina badan dan otot dada supaya 'buah dada' tidak kelihatan timbul.

OMG! Kaki Berbau???
Bau pada kaki bermula daripada peluh yang bercampur dengan bakteria, sehingga terjadinya bau yang kurang enak.  Bakteria actinomycetes timbul akibat pemakaian kasut dari material yang menyukarkan laluan udara.  Kaki berbau biasanya timbul dari kasut yang diperbuat dari bahan plastik atau sintetik kerana ia tidak dapat menyerap peluh dengan baik sehingga menjadikan kaki anda basah dan lembab.  Untuk mengatasinya, bersihkan keseluruhan bahagian kaki.  Jangan biarkan kaki terlalu lama menyerap lembab dalam bahagian kasut.  Setiap beberapa jam, buka kasut dan semburkan bahan khusus untuk kaki.  Anda juga boleh menggunakan kasut dari bahan semulajadi dan jangan gunakan stoking selama 24 jam.  Sebaik-baiknya tukar yang baru agar kaki tidak berbau.

P/S : okeh.. sampai sini saja entry Ekin untuk info ini ^_^ jumpa di entry yang lain :D tak pun jum lepak di Cerita Kedai Kopi :D

Sharing Is Caring

No comments:

Post a Comment

Sekiranya anda pandai berkata-kata, Komen lah ^_^

Tutors {Lyssa}

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...